Tallinn Music Week 2018

Kuupäev

Foto: Liis Reiman, liis@liisreiman.com
Aeg
6.-7. aprill, 2018
Koht
Kultuurikatel
Tüüp
Festival, Konverents

2.– 8. aprillil 2018 juba kümnendat korda toob Tallinna peatänava projekt, kujundas TMW enneolematu linnaruumi eksperimendina Viru väljaku jalakäijasõbralikuks festivalioaasiks.

TMW erinevaid üritusi külastas kokku 34 170 inimest, sealhulgas 1330 festivali delegaati, kes osalesid TMW ettevõtluskonverentsil Creative Impact. Lisaks mitmekülgsele muusikaprogrammile ja konverentsile pakkus festival avastusi avalike vestluste ning filmi-, kunsti- ja toiduelamuste vallas.
6. ja 7. aprillil Kultuurikatla seitsmes ruumis toimunud konverentsil Creative Impact astus üles 146 eri valdkondade visonääri ja praktikut, neist 76 nais- ja 70 meessoost. TMW konverents on seega esimene rahvusvaheline konverents Eestis, mis saavutas kõnelejate seas soolise tasakaalu. Konverentsi keskseiks teemadeks oli loovus kui uue majanduse käivitaja, muusika tulevik, inimsõbralik linnaruum ja disainmõtlemine.

Inimkeskse linnaruumi, tuleviku Tallinna ja Euroopa kultuuripealinna teemalised arutelud ja tegevused andsid tooni kogu festivali programmis. Ühtlasi suunati tähelepanu faktile, et järgneva paari aasta jooksul hakkab Tallinna kesklinn elama läbi peatänava ümberehitusest tulenevat transformatsiooni. Inimsõbraliku linnaruumi võimalusi kaardistavatest aktsioonidest kujunes meeldejäävaimaks räppar Aropi üllatuskontsert laupäeval, 7. aprillil Viru ringile püsitatud ÖÖD peegelklaasist majakese katusel, kus festivalinädalal tegutses ka raadiojaam MyHits.

TMW 2018 kontserdid ja klubiõhtud toimusid ligi 20 laval üle linna Telliskivist Vene Kultuurikeskuseni ning Rotermanni maa-alusest parklast Rootsi-Mihkli kiriku ja Kuku klubini. Üles astus 262 artisti kogu maailmast. Muusikaprogrammi avas Vene Kultuurikeskuses Eesti 100. aastapäevale ja TMW juubelile pühendatud kontserdiga Kristjan Järvi ja Sunbeam Productionsi projekt Absolute Club.

Värskeid tuuli tõid uue muusikalise talendi esitlejast festivalile muuhulgas Sveta Baaris toimus üle 100 pealelõunase linnalava-kontserdi ootamatutes paikades üle linna.

Disaini- ja arhitektuurigaleriis kohvigurmaanide lemmiku Renard Coffee Shopi ja kulinaarse duo RabaPeedi juhtimisel tegutsenud festivali pop-up kohvikusse kogunes iga päev lisaks einestajatele ka TMW Jutud avalike vestluste kuulajaid. Pop-up baaris, plaadipoes BiitMe ja kohvikus Must Puudel toimunud vestlused koondasid põletavaid teemasid muusika, identiteedi ja kultuuri ristmikelt – keskkonna müütidest idaeuroopa muusikaskene uue eneseteadvuseni.
Lisaks leidsid TMW juubelifestivali raames aset Eesti Kaasaegse Kunsti Arenduskeskuse kureeritud kunstiprogramm, filmilinastused Kino Sõpruses, lastele suunatud loovad töötoraniprogramm TMW Maitsed ja kevadine Disainiturg.

TMW partnerite Telia ja Telliskivi Loomelinnaku poolt välja pandud artisti-auhinnad võitsid Mart Avi, Mari Kalkun ja Holy Motors.
Auhinnavõitjad selgitati välja TMW muusikatööstuse esindajatest delegaatide tagasiside ja publikuhääletuse tulemusena 126 festivalil esinenud Eesti artisti seast. Kõikide esikolmikusse jõudnute puhul toodi välja nii veenev esitus, selgelt eristuv helipilt kui ka rahvusvaheline potentsiaal.
Enim nominatsioone ja 2000 eurot pälvinud Eesti avangardsema suuna popmuusika ühe põnevama tegija Mart Avi puhul rõhutati eeskätt tema muusika ja artistliku kuvandi originaalsust ja uuenduslikkust.

Teine koht ja 1500 eurot määrati folkmuusikule Mari Kalkunile, kes võlus muusikaspetsialiste oma ühtaegu tehnilise ja hingestatud esinemisega.
Kolmandale kohale jõudnud ja 1000 eurot võitnud ansambli Holy Motors puhul hinnati nende stiilset dreampopi ja americana sulamit.

TMW 2018 numbrites:
262 esinejat 31 riigist
34 170 festivalikülastajat
1330 delegaati, neist 870 välisriikidest
150 välisajakirjanikku
83 festivali toimumispaika

TMW 2018 esitleja: Telia Eesti.

Suurtoetajad: Nordic Hotel Forum, Eesti Meedia, Eesti Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus ja Telliskivi Loomelinnak
Toetajad: Luminor, Music Estonia, Viru Keskus, Solaris, Tallink, Taxify, Moe, La Muu
Partnerid: Go Group, ERR, R2, Rada7, RGB, Disainikesus, Eesti Kaasaegse Kunsti Arengukeskus (EKKAK), Eesti Kunstiakadeemia, Kokomo Kohv, Eesti Lastekirjanduse Keskus, Arengukoostöö Ümarlaud, Kino Sõprus, Kultuuriministeerium, Kultuurkapital, Tallinna ettevõtlusamet, Euroopa Regionaalarengu Fond, Tallinna Kultuuriamet, Euroopa Komisjon, Keskkonnaministeerium, Interreg.
Välispartnerid: Ebba Lindqvist PR, Chimes, Radio Helsinki, Briti Nõukogu, Rootsi Suursaatkond Eestis, Finest Sounds, Euroopa talendivahetuse programm ETEP, Keychange.

Festivali veebileht: Velvet ja Festivality
Visuaalne identiteet: AKU

Jaga
Portfoolio