Tallinn Music Week 2018

Date

Foto: Liis Reiman, liis@liisreiman.com

Tallinn Music Week 2018 erinevate programmiosade, arutelude ja tegevuste keskmes oli targalt tegutsev ja kestlikult tarbiv inimkeskne linn, milles on ruumi nii loovusele kui ka valdkondi liitvale ettevõtlikkusele. TMW Creative Impact konverents saavutas esimene rahvusvahelise konverentsina Eestis kõnelejate seas soolise tasakaalu. Tähistamaks muutusi, mida lähiaastatel toob Tallinna peatänava projekt, kujundas TMW enneolematu linnaruumi eksperimendina Viru väljaku jalakäijasõbralikuks festivalioaasiks. Festivali esitleja on Telia Eesti, suurtoetajad Nordic Hotel Forum, Eesti Meedia, Eesti Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus ja Telliskivi Loomelinnak, linnaruumi aktsiooni toetas Viru Keskus.

2.–8. aprillini juba kümnendat korda toimunud linnafestivali TMW erinevaid üritusi külastas kokku 34 170 inimest, sealhulgas 1330 festivali delegaati, kes osalesid TMW ettevõtluskonverentsil Creative Impact. Lisaks mitmekülgsele muusikaprogrammile ja konverentsile pakkus festival avastusi avalike vestluste ning filmi-, kunsti- ja toiduelamuste vallas.

TMW raames 6. ja 7. aprillil Kultuurikatla seitsmes ruumis toimunud konverentsil Creative Impact astus üles 146 eri valdkondade visonääri ja praktikut, neist 76 nais- ja 70 meessoost. TMW konverents on seega esimene rahvusvaheline konverents Eestis, mis saavutas kõnelejate seas soolise tasakaalu. Konverentsi keskseiks teemadeks oli loovus kui uue majanduse käivitaja, muusika tulevik, inimsõbralik linnaruum ja disainmõtlemine. Läbivateks märksõnadeks olid ka tulevikuoskused, sooline võrdõiguslikkus, kodanikuaktivism ja kestlik areng.

Inimkeskse linnaruumi, tuleviku Tallinna ning Euroopa kultuuripealinna teemalised arutelud ja tegevused andsid tooni kogu festivali programmis. Festivalinädala teises pooles suunati tähelepanu faktile, et järgneva paari aasta jooksul hakkab Tallinna kesklinn elama läbi peatänava ümberehitusest tulenevat transformatsiooni. Inimsõbraliku linnaruumi võimalusi kaardistavatest aktsioonidest kujunes meeldejäävaimaks möödunud aasta parima Eesti laulu autorist räppar Aropi üllatuskontsert laupäeval, 7. aprillil Viru ringile püsitatud ÖÖD peegelklaasist disainmajakese katusel, kus festivalinädalal tegutses ka raadiojaam MyHits.

TMW 2018 kolmepäevase muusikaprogrammi kontserdid ja klubiõhtud toimusid ligi 20 laval üle linna Telliskivist Vene Kultuurikeskuseni ning Rotermanni maa-alusest parklast Rootsi-Mihkli kiriku ja Kuku klubini. Üles astus 262 artisti kogu maailmast ja erinevaist žanritest – džässist metalini, folgist nüüdisklassikani ja popist seikluslike tulevikuhelideni. Muusikaprogrammi avas neljapäeval, 5. aprillil Vene Kultuurikeskuses Eesti 100. aastapäevale ja TMW juubelile pühendatud kontserdiga Kristjan Järvi ja Sunbeam Productionsi projekt Absolute Club.

Värskeid tuuli tõid uue muusikalise talendi esitlejast festivalile muuhulgas Sveta Baaris toimunud tulevase festivali Narva Station Narva eelsoojenduspidu ning juke’i ja footworki õhtu Booty Powder, kahepäevane kunstpopi ja tulevikumuusika spektaakel CryptoMarket KuKu klubis, Rotermanni maa-aluse parkla reiv, Briti plaadileibli Downwards techno maraton klubis HALL, Telia esitletud klubikontserdid, sealhulgas uue suvefestivali Sweet Spot esitlusõhtu, Telliskivi Rohelises Saalis ning Briti plaadimärgi 130701 ja projekti Japan Sound Portrait nüüdismuusika programm. Klassikalise muusika valikut esitlesid Eesti Kontsert ja Koorimuusika ühing. Lisaks õhtustele kontsertidele ja klubiõhtutele toimus üle 100 pealelõunase linnalava-kontserdi ootamatutes paikades Uuskasutuskeskusest Nordic Hotel Forum hotelli sviidini ja Viru Keskusest Temnikova & Kasela kunstigaleriini.

Disaini- ja arhitektuurigaleriis kohvigurmaanide lemmiku Renard Coffee Shopi ja kulinaarse duo RabaPeedi juhtimisel tegutsenud festivali pop-up kohvikusse kogunes iga päev lisaks einestajatele ka TMW Jutud avalike vestluste kuulajaid. Pop-up baaris, plaadipoes BiitMe ja kohvikus Must Puudel toimunud vestlused koondasid põletavaid teemasid muusika, identiteedi ja kultuuri ristmikelt – keskkonna müütidest idaeuroopa muusikaskene uue eneseteadvuseni ja Tallinna Peatänava tulevikustsenaariumidest populaarse „Check My Demo“ tagasitulekuni Raadio 2 „Muusikanõukogu“ erisaatena.

Lisaks leidsid TMW juubelifestivali raames aset Eesti Kaasaegse Kunsti Arenduskeskuse kureeritud kunstiprogramm, filmilinastused Kino Sõpruses, lastele suunatud loovad töötoad, restoraniprogramm TMW Maitsed ja kevadine Disainiturg.

Tallinn Music Week 2018 numbrites:
262 esinejat 31 riigist
34 170 festivalikülastajat
1330 delegaati, neist 870 välisriikidest
150 välisajakirjanikku
83 festivali toimumispaika

TMW 2018 esitleja: Telia Eesti.

Suurtoetajad: Nordic Hotel Forum, Eesti Meedia, Eesti Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus ja Telliskivi Loomelinnak
Toetajad: Luminor, Music Estonia, Viru Keskus, Solaris, Tallink, Taxify, Moe, La Muu
Partnerid: Go Group, ERR, R2, Rada7, RGB, Disainikesus, Eesti Kaasaegse Kunsti Arengukeskus (EKKAK), Eesti Kunstiakadeemia, Kokomo Kohv, Eesti Lastekirjanduse Keskus, Arengukoostöö Ümarlaud, Kino Sõprus, Kultuuriministeerium, Kultuurkapital, Tallinna ettevõtlusamet, Euroopa Regionaalarengu Fond, Tallinna Kultuuriamet, Euroopa Komisjon, Keskkonnaministeerium, Interreg.
Välispartnerid: Ebba Lindqvist PR, Chimes, Radio Helsinki, Briti Nõukogu, Rootsi Suursaatkond Eestis, Finest Sounds, Euroopa talendivahetuse programm ETEP, Keychange.

Festivali veebileht: Velvet ja Festivality
Visuaalne identiteet: AKU

Share
Categories
Portfolio