1.–2. oktoimuv rahvusvaheline Tallinn Music Weeki (TMW) konverents keskendub muusikatööstuse uutele võimalustele ja ärimudelitele. Eritähelepanu pööratakse kohaliku ja globaalse vastastikusele mõjule klubikultuurist regionaalsete kontserditurgudeni. 30 aasta möödumist Eesti iseseisvuse taastamisest tähistavad vestlused muusika rollist ühiskondlikes muutustes.
Konverentsi esimeste avalikustatud esinejate seas on Šoti produtsent Howie B, kes on teinud koostööd Björki ja Brian Eno ning ka Maarja Nuudi ja Mari Kalkuniga, Amsterdami esimene öölinnapea Mirik Milan ning muusikatööstuse vaimse tervise ekspert Joanne Croxford Inglismaalt.
Kohaliku kontserdituru edendamisest räägivad nii Euroopa elavmuusika assotsiatsiooni Live DMA koordinaatorite võrgustiku Cindy & Kate asutaja Mark Dieler Lätist ning Balkani skene üks värvikamaid tegelasi, agentuuri Password Production ja muusikatööstuse konverentsi PIN asutaja Login Kochishki Makedooniast.
Muusika kasutusest filmis, reklaamis ja mängunduses räägivad suurfilmide ja telesarjade muusikanõustajad Dan Koplowitz ja Thomas Golubić ning Billboardi auhinna laureaadist Brooke Wentz Ameerika Ühendriikidest, samuti muusikaprodutsent ja litsentseerimise agentuuri Black Cat White Cat Music asutaja Seiya Matsumiya Jaapanist.
Globaalse muusikaturu võimaluste üle arutlevad Live Nationi Soome ja Baltikumi kontserdituuride juht Scott Lavender, Soome muusika ekspordikontori Music Finlandi tegevjuht Kaisa Rönkkö ja Rootsi kontserdiagentuuri Pitch & Smith kaasasutaja Kalle Lundgren Smith.
Koduturgu esindavad teiste seas Eesti Kontserdi peaprodutsent Maarit Kangron, Live Music Estorist.
„Tänu pandeemiale oleme märganud muusikavaldkonna varjus olnud külgi nii siseturul kui ka rahvusvaheliselt. Sõnum „mõtle globaalselt, tegutse lokaalselt“ on saavutamas selle tõelist tähendust üle ilma – koduturgu tugevdades arendamegi oma muusikabrände ja ettevõtteid nii, et päriselt tekivad uued töökohad ja pakutakse reaalset tuge uutele talentidele,” kommenteerib TMW konverentsijuht Terje Trochynskyi. „Kohaliku haardega algatusest võib areneda hüppelaud maailma ning ühe piirkonna kogemus, teadmised ja anne võivad tänu targale tegutsemisele ulatuda üle ilma.”
TMW 2021 konverentsi peateemad:
Mõtle globaalselt, tegutse lokaalselt
- Kohaliku ja rahvusvahelise kontserdielu toetamine
- Regionaalsed turud Baltikumist Balkanini ja Põhjamaadest Venemaani
- Kohalikud juured, rahvusvaheline ulatus
- Öökultuur ja -majandus
Muusikatööstuse uued suunad
- Megatrendid: tulevikutöö, haridus ja majandus
- Uued ärimudelid song managementist digiteenusteni
- Sünk: film, mängundus, tehnoloogia, disain
- Digipööre – kas tarbija võtab kõik?
- Tervishoid ja turvalisus
Karjäär muusikas
- Mitmekesisus kui ärieelis
- Tiimide loomine
- Tulevikutalent laval ja lava taga
- Ettevõtte juhtimine
Muusika ja poliitika
- Linnaruumi poliitika piirangud ja võimalused
- Muusika kui ühiskondlike muutuste kujundaja ja peegeldaja – 30 aastat Eesti iseseisvuse taastamisest
Kestlik areng
TMW 2021 konverents toobril klubis HALL. Konverentsist saab osa võtta nii kohapeal kui ka veebiplatvormil ning see korraldatakse vastavalt avalikele üritustele kehtivatele reeglitele, mis aitavad vältida koroonaviiruse levitamist.
Konverentsi programm valmib koostöös Eesti muusika ekspordi ja arenduskontonia. Kogu programm avalikustatakse järk-järgult eeloleva kevadsuve jooksul.
TMW festivali korraldab ettevõte Shiftworks koos paljude kaaskorraldajatega. Festivali esitleja on Telia, strateegiline partner muusikavaldkonnas on Music Estoetaja Nordic Hotel Forum. Festivali partnerid on Telliskivi Loomelinnak ja Viru Keskus, meediapartner Postimees Grupp.
Festivali toetavad Kultuuriministeerium, Tallinna Linn ja Tallinna Ettevõtlusamet.
TMW PRO passid hinnaga 150 eurot ja DigiPRO passid hinnaga 50 eurot on müügil veebipoes shop.tmw.ee. Telia klientidele kehtib eelmüügist ostetud piletitele 20% allahindlus. Lisainfo
TMW 2021 konverentsi esinejad
Lisainfo