3.–7. aprillil 16. korda toimunud uue muusika ja linnakultuuri festival Tallinn Music Week (TMW) kogus 18 317 külastust, tuues Eestisse 1532 väliskülalist 66 riigist, kes veetsid Tallinna majutusasutustes 3835 ööd. Turundustegevusi, mis tutvustasid Tallinna ja Eestit kui atraktiivset kultuuriturismi sihtkohta, kaasrahastas Euroopa Liit Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutuse (EIS) kaudu.
Aastast 2024 toimub TMW taas varakevadel aprillis, et hoogustada madalhooajal Eestisse reisimist. TMW ületas seatud eesmärke, tuues Eestisse 1532 väliskülalist 66 riigist, kes veetsid Tallinnas kokku 3835 ööd ehk keskmiselt 2,5 ööd, tuues otsest tulu ka transpordi-, majutus- ja toitlustusteenuste pakkujatele. LevelLab OÜ ja Eesti Ettevõtluskõrgkooli Mainor koostöös ning EASi ja KredExi ühendasutuse tellimusel valminud festivalide uuring näitab, et väliskülalised kulutavad festivali raames Eestis keskmiselt 433 eurot, mis annab TMW väliskülaliste poolt toodud tuluks 663 356 (1532 x 433) eurot.
EASi turismiosakonna juht Anneli Lepp märgib, et Eestis toimuvatel rahvusvahelistel sündmustel on suur mõju nii Eesti turismiettevõtete tuludele kui ka Eesti mainele laiemalt. „Kõige kiirema toimega retsept inimeste siiatoomiseks on põneva programmiga sündmused ja nende lojaalsed korduvkülastajad, eriti lähiriikidest. Külalised ei tule sageli ainult sündmust nautima, vaid vaatavad ka mujal ringi ning saavad inspiratsiooni järgmisteks reisideks Eestisse. Tallinn Music Week on aasta-aastalt toimudes kultuurisõprade kalendrites kindla koha leidnud ning elavdab Eesti turismi kevadel, mil pole veel reisimise põhihooaeg.“
“Ületasime eesmärgiks seatud väliskülaliste arvu ja kasvatasime piletimüüke ning usume, et suudame neid numbreid ka EASi toel jätkuvalt kasvatada,” kommenteerib TMW juht Helen Sildna. “Välisturundustegevuste toetus on aga jätkuvalt oluline, sest kui välisturist jätab Eestisse keskmiselt 433 eurot, siis festivalipassi ostu kaudu laekub korraldaja kassasse vaid 15–20%. Olukorras, kus sündmus motiveerib ka madalhooajal inimesi Eestisse reisima, kuid tulu laekub peamiselt külgnevatesse sektoritesse, on oluline, et baastugi rahvusvahelisele sündmusele oleks olemas ka riigi poolt. See tagab korraldajale kindluse ja võimaluse teenuste rahvusvahelist kvaliteeti arendada. Õnnestumiseks peame tiimiga ka seda, et suutsime tänavu piletimüükide kogunumbrit 30% kasvatada. See tähendab, et meie publik peab festivali oluliseks ning on valmis seda ka oma ostukäitumisega kinnitama.”
Ligi kolmandiku võrra ületas TMW rahvusvahelisse meediasse jõudnud kajastuste arvu ja ulatuse prognoosi. Festivaliga seonduvalt ilmus ligi 170 väliskajastust, mis jõudsid üle 1 400 000 inimeseni enam kui 25 riigis, sh rahvusvahelise leviga ringhäälingukanaleis BBC News Europe ja BBC Sounds, Soome Yle, Rootsi SVT, Läti LSM ja Leedu LTR ringhäälingute tele- ja raadiosaateis, lähivälisriikide juhtivates päevalehtedes, maailma suurima levikuga alternatiivmuusika portaalis Louder ning muusika-, kultuuri- ja elustiilimeedias Euroopast USA ja Kanada ning Aasiani.
Ulatusliku ja positiivse väliskajastuse ning väliskülaliste erinevate sihtgruppide tagasiside põhjal hinnatakse festival kõrgelt. 82% festivali tagasisidele vastanud külalistest plaanib TMW-i kindlast külastada ka järgmisel aastal. Muusikatööstuse PRO passi omanikest 98% kaaluvad Eestisse tagasitulekut ka puhkuse eesmärgil ning neist omakorda 96,2% andsid hotelliteenust ja külalislahkust puudutavale rahulolu küsimusele positiivse hinnangu. Esinenud välisartistidest soovitaks aga tervelt 97,4% TMW-il üles astumist ka teistele oma kaasmaalastest muusikutele.
Tulemuslikult täideti ka sündmuse kestliku arengu eesmärke, sealhulgas võrdõiguslikkusega seonduvaid sihte. TMW keskse sündmusena tähistas viienda tegutsemisaasta täitumist ja uue etapi algust rahvusvaheline muusikatööstuse soolise võrdõiguslikkuse algatus Keychange. Muusikaprogrammi 175 artistist/artistikollektiivist 50% olid naissoost või soovähemusest liikmelisusega ning konverentsi 168 panelistist üle poole ehk 86 olid naised või soovähemuste esindajad.
TMW programm oli kureeritud omalaadse Tallinna visiitkaardina, andes läbilõike parimast ja põnevaimast, mida Eesti pealinnal pakkuda, suunates väliskülalisi läbi erinevate ürituste ja tuuride paikadesse, kuhu nad omal käel ei pruugi sattuda, sealhulgas Linnahalli ja omaaegsetesse keldriklubidesse, kunstigaleriidesse koostöös Eesti Kaasaegse Kunsti Arenduskeskusega jne. Tallinnas aset leidev festival tutvustas oma programmis ja tegevustes aga ka väljaspool Tallinna ja Harju maakonda toimuvaid üritusi ja algatusi, sealhulgas Viljandi pärimusmuusika ja Station Narva festivale, Euroopa kultuuripealinna Tartu 2024 eelseisvat festivali unda jmt.
TMW turundustegevusi, mis tutvustasid Tallinna ja Eestit kui atraktiivset kultuuriturismi sihtkohta, kaasrahastas Euroopa Liit Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutuse (EIS) kaudu 75 000 euroga. Toetuse eesmärgiks oli Eesti muusikast ja kultuurist huvitatud sihtgruppide laiendamine ning Eesti ja Tallinna kui atraktiivse kultuuriturismi sihtkoha tutvustamine.
TMW 2024 numbrites
18 317 festivalikülastust
1532 registreeritud väliskülastajat
3835 väliskülaliste ööbimist
170 kajastust välismeedias, ulatusega üle 1 400 000 inimeseni
175 artisti(kollektiivi) 34 maalt, neist 50% naissoost või soovähemuste esindatusega
168 konverentsi kõnelejat, neist üle 50% naised või soovähemused
TMW 2024 festivali ja konverentsi korraldas Muusikanädal MTÜ koostöös Shiftworks OÜ ning paljude partnerite ja toetajatega.
Turundustegevusi, mis tutvustasid Tallinna ja Eestit kui atraktiivset kultuuriturismi sihtkohta, kaasrahastas Euroopa Liit Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutuse (EIS) kaudu 75 000 euroga.
TMW 2024 suurtoetaja, konverentsi ja väliskülaliste võõrustaja oli Nordic Hotel Forum, toetajad Visit Estonia, Kultuuriministeerium, Eesti Kultuurkapital, Tallinna linn, UNESCO muusikalinn Tallinn, Kanada Suursaatkond Eestis, Briti Nõukogu Eestis ja Liszti Instituut Tallinn.
TMW 2024 strateegiline partner muusikavaldkonnas oli Music Estonia, partnerid Viru Keskus, Telliskivi Loomelinnak, Go Travel, Piletilevi, Vita Pictura, E-residentsus, GO Hotel Shnelli, Tallink Hotels, Tartu 2024, HEMI, WOMEX, Flow Festival, Paradise Worldwide, MyFitness. Meediapartnerid olid Postimees, Raadio 2, Edasi, Bobe.me.
Linnafestivali partnerid: Eesti Kaasaegse Kunsti Arenduskeskus, Viru Keskus, Rotermanni kvartal, Plaaditurg, Terminal Records&Bar, Linnahall, Soome Instituut Eestis, Õpilasmalev, Burning Man Project, Uus Laine, AVISA, Delfi Tasku Muusikanõunikud.
TMW on rahvusvahelise muusikakonverentse ja talendifestivale ühendava föderatsiooni FoMC asutajaliige, Euroopa talendivahetusprogrammi ESNS Exchange liige, ülemaailmse soolise võrdõiguslikkuse algatuse Keychange ja Euroopa globaalmuusika platvormi UPBEAT partnerfestival.
Järgmine, järjekorras 17. TMW festival toimub 3.–6. aprillil 2025. Festivalipassid on müügil TMW veebipoes. TMW 2025 esinemisavalduste vastuvõtt TMW kodulehel kestab 4. novembrini 2024.